Comunicació i eCommerce a Catalunya

Pràcticament la meitat de les compres en moda, viatges, entreteniment, llar, tecnologia i restauració es fan per Internet

 

  • Les compres online es destinen en un 83% a productes i en un 72% a serveis
  • El 81% de l’ecommerce es duu a terme als market places com Amazon o Ebay
  • El comprador online fa dues compres al mes i gasta una mitjana de 70€ en cada compra
  • Les claus de comunicació per tenir una botiga online d’èxit es basen en oferir uns preus competitius i comunicar descomptes i ofertes

 

Barcelona, 15 de desembre de 2021. Aquest matí a la seu d’EL HUB del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya s’han presentat els resultats de l’Estudi de la comunicació en l’ecommerce de Catalunya, un estudi del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

L’acte s’ha iniciat  amb una benvinguda institucional de la degana del Col·legi, Rosa Romà seguida de la presentació dels resultats per part de Ramon Montanera, New Business & Market Intelligence Director d’Elogia, empresa que ha elaborat l’estudi.

Una de les principals conclusions de l’informe és que pràcticament la meitat de les compres en moda, viatges, entreteniment, llar, tecnologia i restauració es fan per Internet. Així, els principals sectors on es concentren la majoria de compres online són la moda, principalment roba (47%); les estades en hotels o cases rurals (46%); les entrades a cinemes, teatres o concerts (41%); articles per a la llar (41%); tecnologia, com ordinadors, mòbils, tablets, o videojocs (40%);  restaurants i menjar a domicili (38%); i els bitllets de viatges (37%).

També és destacable que el 83% de les compres a Internet van destinades a productes com roba, llibres o mobles; el 72% es concentren en serveis com bitllets de viatges, estades o restaurants; el 34% es destina a compres de contingut digital com programari, videojocs, pel·lícules o series; i el 27% va dirigit a productes per específicament a mòbils o tablets com aplicacions, jocs o tons.

D’altra banda, és molt rellevant que el 81% dels compradors online fan les compres en market places com Amazon o Ebay, per tant és clau tenir en compte aquests canals en les estratègies comercials. El 63% de l’ecommerce és fa tant en botigues online com en físiques.

Cal destacar que la freqüència de compra online és de poc més de 2 vegades al mes, una freqüència major en els perfils de mitjana edat. La despesa mitjana per cada compra se situa en els 70€, un import que és més elevat a partir dels 45 anys.

Una altra informació rellevant de l’estudi és la que senyala quines són les claus de comunicació que s’han de tenir en compte per tenir una botiga online d’èxit. En aquest sentit destaquen comunicar ofertes i descomptes en un 80%, enviar anuncis de rebaixes anticipades en un 12%, i comunicar llançament de nous productes en un 8%.

Són molts els aspectes destacables que fan que un ecommerce tingui èxit. Entre aquests aspectes destaquen els següents: que tinguin els millors preus (60%), que no cobrin despeses d’enviament (53%), que sigui fàcil fer devolucions i reclamacions (42%), que inspiri confiança (38%), que ofereixi diverses opcions de pagament (37%), o que tingui un termini de lliurament ràpid (36%).

També cal destacar que un ecommerce ha de tenir una presència atractiva per als usuaris, perquè els compradors busquen inicialment la informació del que volen comprar a les webs de les marques o a les botigues online.

En paraules de Rosa Romà, degana del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya “La pandèmia ha suposat un salt molt significatiu en la població respecte a l’ús de la tecnologia i l’activitat digital i una de les conseqüències més visibles ha estat l’increment de l’ecommerce. Aquest fet significa una gran oportunitat per als professionals i empreses que es dediquen al màrqueting i la comunicació, per poder ajudar a les botigues online a comunicar millor i aconseguir els seus objectius de ventes”

A continuació s’ha obert una taula de debat en la que han intervingut Xavier Folguera, soci fundador i CEO de l’agència Advertis, i Víctor Font, director de la marca Mellerware, els quals han aportat les seves opinions i obert debat des de les seves respectives experiències.

 

Sobre el Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya

www.marquetingicomunicacio.cat

L’organització conduïda per la seva degana, Rosa Romà, constitueix un dels grups sectorials més rellevants i de major activitat i projecció internacional. En els últims anys, amb la creació de nous perfils professionals, activitats emergents, i amb l’avenç de les noves tecnologies, aquest col·lectiu ha integrat a actius i pujants grups de professionals que reflecteixen la realitat d’un sector dinàmic i innovador.

 

Sobre Elogia

www.elogia.net

Agència de màrqueting digital especialitzada en Digital Commerce Màrqueting. SEO, SEM, Mitjà social, ASO, Display i RTB.