La creativitat transforma les marques

La creativitat és el que realment transforma les marques

 

Barcelona, 21 de febrer de 2022. Avui el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya hem celebrat una nova sessió de La Torradora, en aquesta ocasió hem tingut com a convidats directius de les agències de publicitat i comunicació.

Hem comptat amb la participació de Miquel Martret, financial de Tree House; Carlos Ortet, fundador de Zoopa; Raul Gassol, CEO i fundador d’Areyoutalkingtome; Xavier Folguera, director d’Advertis; Sam Júdez, Managing Director DDB Spain; Paul Fleming, founder & president de Barcelona Virtual; Laura Herrero, directora de comunicació de Barcelona Virtual; Ana Moragues, directora de comptes a Sidecar SGM; Jordi Urbea, Senior Vice President Ogilvy Spain & CEO Ogilvy Barcelona; Antonio Traugott, director general del Col·legi en una sessió moderada per Sergi Nebot, director de la Revista Control a Catalunya.

La sessió s’ha iniciat amb una ronda d’intervencions per copsar en quin moment estem ara i què ha suposat la pandèmia per a les agències. Tots han estat d’acord en que han estat dos anys d’incertesa on les marques han seguit una tendència més conservadora en les accions a dur a terme. Tot i la situació, s’ha destacat la capacitat de transformació davant la necessitat de buscar altres vies i iniciatives que avui encara continuen vigents.

D’altra banda, la pandèmia ha posat en valor l’equip de management, la figura dels sèniors, i alhora el coneixement tecnològic dels més joves. També, i en clau de futur immediat, les agències han mostrat un cert optimisme per l’any 2022, constatant l’inici positiu de l’any i veient les oportunitats que es presenten tenint en compte la necessitat d’adaptació i coneixement que tenen les marques.

Una de les principals conclusions a la que s’ha arribat és la necessitat de reafirmar la creativitat com a valor més important a l’hora de transformar les empreses. Durant el temps de pandèmia s’han vist poques idees que realment hagin estat trencadores, i això és degut a la virtualitat. La creativitat necessita de la presencialitat dels equips per treure el màxim potencial.

Per acabar s’ha parlat de la tecnologia i els canvis innovadors que ens porten a noves formes de comunicar. Tecnologia i creativitat es complementen. Les noves tecnologies són impulsores de la creativitat, i la creativitat ha de fer servir la tecnologia.