El futur ja és aquí!, per Xavier Mitjavila

Dilluns passat. Deu de la nit. Fem una excepció i la canalla no va a dormir. Un dels seus referents al món digital, en “The Grefg”, és a punt de fer un “directe” en el que presentarà a “Twitch” la nova “skin” que el representarà al “Fortnite”. Si teniu fills adolescents o pre-adolescents, sabeu del que parlem.

Si no teniu aquest plaer, em direu que això és xinés mandarí. I tindreu raó. La traducció seria la següent: un jove anomenat David Cánovas, nascut a Alhama de Múrcia fa 23 anys i que es fa dir The Grefg a les xarxes, era a punt de presentar a través de la plataforma digital Twitch (on es fan retransmissions de videojocs en directe), la disfressa amb la que els jugadors del Fortnite d’Epic Games, podran caracteritzar el seu personatge com si fos el mateix The Grefg.

A la mateixa hora, a la televisió teníem en Pablo Motos a Antena 3 amb el seu Hormiguero i es presentava la nova sèrie de Mediaset, Love is in the air, en simulcast a T5, FDF, Energy, Divinity i BeMad, per a tenir més audiència.

En Motos obtenia 3,7 milions d’espectadors i l’estrena de Telecinco n’obtenia 2. Doncs bé, ben passades les deu de la nit, el senyor The Grefg va aconseguir la xifra màxima d’espectadors de la nit arribant a 2.468.668 persones. Tres dies més tard, 5,4 milions de persones més, ja havien vist la presentació a Youtube. Conclusió: en David, en The Grefg, ell solet, és capaç de fer la competència a les grans cadenes de televisió nacionals. Però és clar, en David té 16 milions de seguidors a Youtube! Mediaset i Antena 3, juntes, només en tenen 7.

On s’entretindran les generacions que pugen? On posaran anuncis les empreses demà? A Twitch amb The Grefg o a les cadenes de tota la vida? El món està canviant a la velocitat de la llum. Això va molt ràpid. El futur és avui.

PD: la skin d’en The Grefg costarà 20 Euros…

Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013.

Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE, Xavier Mitjavila ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França.

Més informació a http://xaviermitjavila.com/