El sector, amb optimisme moderat

Professionals i empreses del màrqueting i la comunicació valoren la situació del sector amb optimisme moderat

 

Barcelona, 22 de setembre de 2022. Aquest matí hem reprès les sessions de La Torradora, les trobades en format esmorzar que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya per tal d’aprofundir sobre l’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió han participat professionals d’empreses de diferents perfils i disciplines amb la finalitat d’obtenir una visió global sobre com està vivint el sector la situació actual i els rumors sobre una nova possible crisi econòmica.

Els participants han estat: Angel Baturone, director de vendes de Catalunya i Llevant de Clear Channel España; Dani Bargalló, director executiu d’Interprofit; Aleix Lagares, Marketing Strategist & CEO d’Ayonow, Alba Roig, CCO d’Adsmurai, Josep Maria Tribó, SVP d’Acuityads EMEA & LATAM,  Xavier Folguera, director d’Advertis; Laura Herrero, directora de comunicació de Barcelona Virtual i Berta Fola, CEO de Carpe Diem Comunicación, en una sessió conduïda per Daniel Condeminas, col·laborador de Comunicació 21.

En general, tot i la situació econòmica que estem vivint a nivell social, en les empreses del sector no s’ha percebut una gran davallada en el negoci i han aparegut nous projectes. El que inevitablement s’haurà de fer front és a la pujada d’honoraris que es produirà fruit de la situació actual i, per tant, s’haurà de treballar per posar en valor els avantatges que el servei de comunicació ofereix a les empreses.

El sector ha demostrat una gran capacitat d’adaptació en els darrers anys, especialment durant la Covid. Venim d’una situació tan complicada que, tot i la incertesa que tenim per endavant, s’encara el futur amb optimisme, sent prudents, però amb el convenciment que els problemes que vagin sorgint es gestionaran i s’acabaran superant.

D’altra banda, el digital continuarà creixent. Les marques no tenen la necessitat ni la possibilitat de realitzar grans inversions en comunicació el que repercuteix en alguns mitjans, sobretot els mass media, però alhora representen una oportunitat per a altres, com el cas de l’exterior i el digital, que continuen augmentant els seus nivells d’inversió.

Internet ja no és tan sols un espai per comunicar i fer branding. Cada vegada es consolida més com a canal de venda, la qual cosa significa una oportunitat per les marques. En aquest sentit, encara són molts els sectors que necessiten reconvertir-se.  La internacionalització també es percep com una via de creixement rellevant que fa anys que s’està desenvolupant i que el mitjà digital ha potenciat els darrers anys.

El sector es mira la situació actual amb optimisme, però també amb prudència donada la incertesa econòmica i social que existeix actualment a nivell mundial, i insisteix en la necessitat de posar en valor la comunicació per les marques.