Estudi del sector

Estudi del sector 2016
Resum de dades més significatives

Radiografia de les necessitats en publicitat i relacions públiques de les empreses i agències a Catalunya

El sector i els professionals de la Publicitat, les Relacions Públiques, el Màrqueting i la Comunicació estan vivint un moment de plena transformació degut als grans canvis tecnològics -especialment- sociològics, econòmics i polítics que han tingut lloc en un temps molt curt.

Es tracta d’un sector que, a la seva vegada, ofereix serveis a empreses i entitats de tots els sectors i, per tant, es veu fins i tot més afectat pels canvis que d’altres.

És per això que amb l’objectiu d’avançar-se als nous temps, és fonamental que tant els propis professionals, com les empreses, institucions i els centres formatius coneguin quines són les competències que més valoren les empreses i agències i les necessitats que preveuen que tindran en el futur, per formar-se i reciclar-se d’acord a la nova realitat de serveis i especialitats que es demana.

Per contribuir a conèixer a fons aquestes noves necessitats, el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, amb la col·laboració de les principals escoles universitàries de Catalunya, de la Cambra de Comerç de Barcelona, el Club de Marketing de Barcelona i l’Associació Empresarial de Publicitat ha elaborat l’estudi ”Radiografia de les necessitats en publicitat i relacions públiques de les empreses i agències a Catalunya”.

L’estudi fa palès que actualment el sector agrupa una gran diversitat de disciplines i especialitats: des del disseny gràfic, el màrqueting digital, la producció i gestió d’entorns i eines digitals, la producció audiovisual, l’estratègia, la creativitat, la creació i redacció de continguts, la comunicació corporativa, la producció d’esdeveniments o la gestió de projectes….  En totes elles, la capacitat d’adaptar-se al canvi, el dinamisme i la visió estratègica sobresurten com a principals competències que es requereixen del sector.

Us convido a conèixer les principals conclusions d’aquest primer estudi, que desitgem que pugui servir com una primera aproximació per arribar a disposar de la radiografia del sector de la comunicació i màrqueting corporatiu, la publicitat i les relacions públiques a Catalunya.

Rosa Romà
Degana

 

portada600