La comunicació corporativa és vital

La comunicació corporativa és vital per les marques i les corporacions

 

Barcelona, 2 de febrer de 2022. Avui el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha estrenat una nova activitat: La Torradora. Unes trobades en format d’esmorzars per aprofundir sobre l’actualitat i tendències de temes i disciplines concrets.

En la primera sessió de La Torradora, centrada en la Comunicació Corporativa, hem comptat amb la participació d’Alba Roig. CCO d’Adsmurai; Dani Bargalló, director executiu d’Interprofit; Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC; Àngels Bardina, cap d’estratègia i contractació publicitària de la Diputació de Barcelona; Joan Castillo, Digital Marketing Manager a LEWIS i Aina Rodríguez, directora de comptes a Intermèdia Comunicació, moderats per Daniel Condeminas, consultor en comunicació i col·laborador de la publicació Comunicació21.

En la sessió s’ha destacat que la pandèmia ha provocat una situació on les marques demanen una urgència comercial i resultats immediats, la qual cosa entra en conflicte amb la visió i proposta estratègica de les agències.

Des del punt de vista dels professionals i les agències de comunicació corporativa, el moment actual significa una gran oportunitat per ajudar les companyies a adaptar-se, replantejar la seva cultura empresarial, definir nous valors i propòsits, i així encarar aquesta nova situació.

La comunicació corporativa és clau, i així ho valoren professionals, agències i clients. Aquests mesos s’ha passat de pensar que la comunicació no era tan important, a incorporar als responsables de comunicació en els comitès de direcció, per finalment considerar que la comunicació és fonamental per qualsevol empresa.

També s’ha recordat que parlar de comunicació corporativa és parlar de comunicació interna, que pren especial importància per aportar valor als empleats i retenir el talent. És igual de rellevant tractar bé als propis empleats, com als consumidors, i buscar espais de trobada on crear esperit de comunitat.

En relació amb la comunicació institucional i en les corporacions es considera obligatori comunicar què es fa i què és d’interès pel ciutadà, però també el fet que s’ha d’anar més enllà i explicar per què es fa i quins criteris hi ha al darrere.

Finalment, s’ha destacat el paper de la comunicació corporativa per a les marques i les corporacions i la importància de posar en valor el que la comunicació els ofereix. Al darrere de la comunicació corporativa i en funció dels objectius que es plantegen cal una capacitat estratègica per donar solucions. Les empreses han d’entendre que per obtenir resultats, cal invertir, per això és necessari elevar els pressupostos de comunicació.