Festa Estiu. 3a edició Premis Impacte

Gerard Olivé, Membre d’Honor del Col·legi; Mediterràniament d’Estrella Damm i el Festival Primavera Sound en l’àmbit Comercial i La Marató de TV3 i Proactiva Open Arms en l’àmbit Social, Premis Impacte 2016.

Els guardonats van recollir el seu Premi en la Festa d’Estiu del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, acte presidit per la consellera de Presidència, Neus Munté.

El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya va celebrar ahir la Festa d’Estiu 2016 en la que es van lliurar els Premis Impacte a les campanyes que més han impactat a la societat catalana.

La consellera de Presidència, Neus Munté va presidir l’acte de lliurament dels Premis celebrat a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm acompanyada per la degana del Col·legi, Rosa Romà. En una intervenció conjunta en la que es va establir un diàleg entre ambdues, la consellera va destacar “la gran qualitat del sector de la publicitat a Catalunya, sector que ha estat pioner i que té ara una gran projecció”. Per la seva banda, la degana va afirmar que “Catalunya, Barcelona és un país de creatius que al llarg del temps ha estat una referent mundial”. Així mateix va afegir que “col·legiar-se ara al Col·legi té més sentit que mai; compartir il·lusions, sumar reptes, compartir coneixement i interessos”.

NeusMuntéRosaRoma

Rosa Romà, Neus Munté i Lluís Marquina

Neus Munté i Rosa Romà van lliurar a Gerard Olivé la distinció de Membre d’Honor del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya. És founder del grup especialitzat en e-business, màrqueting digital i comunicació omnicanal BeRepublic i BeAgency, co-founder d’empreses com Wallapop i Deliberry, entre d’altres. Olivé va ser anomenat un dels 20 emprenedors més influents d’Espanya segons l’IESE. Olivé en el seu parlament, va agrair el reconeixement al Col·legi i va destacar que “les noves maneres de veure les coses permet que apareixen noves marques que amb pocs recursos fan grans projectes”. Així mateix  va afirmar que “el món de la publicitat no serà únicament un sector on puguin existir multinacionals. S’està deslocalitzant i per exemple a Barcelona, Londres i Berlín, en el sector digital, s’està vivint el millor moment”. Va acabar dient que “tan important és la creativitat i la idea, com la seva execució, la tasca desenvolupada per programadors i enginyers”.

GerardOlivéNeusMuntéRosaRomà

Gerard Olivé, Neus Munté, Rosa Romà

Oscar Camps, fundador i director de Proactiva Open Arms, va recollir el 2n Premi Impacte en l’àmbit Social de mans de Merce Piera, vocal de la Junta de Govern del Col·legi. Proactiva Open Arms és una oenegé badalonina que segons ells mateixos expliquen “es dediquen a salvar vides de refugiats al mar”. A principis del passat setembre es van traslladar a Lesbos per ajudar als refugiats que arriben a la costa grega. A partir d’aquí mitjançant totes les vies i tècniques de comunicació possibles, en especial les xarxes socials,  i amb l’ajut de voluntaris, van aconseguir sacsejar els mitjans de comunicació i la societat catalana. Més de 20.000 persones han fet donatius. S’han adreçat a més de 6.000 nens i nenes a les escoles de Catalunya per explicar la situació i la seva tasca. La gent esperava cada dia el post de la nit per veure quina havia estat la situació del dia.

OscarCampsMercePiera

Òscar Camps i Merce Piera

Seguidament el torn va ser per Primavera Sound, 2n Premi Impacte en l’àmbit comercial. Alberto Guijarro, codirector del Festival va recollir el premi lliurat per Mercè Balañá, secretària de la Junta de Govern del Col·legi. El Festival Primavera Sound ha centrat els seus esforços en compaginar en els seus cartells les darreres propostes musicals de l’àmbit independent junt amb artistes de contrastada trajectòria, obrint-se a qualsevol estil o gènere, tot i centrar-se especialment en el pop, rock i les tendències més underground de la música electrònica i de ball. Tota la seva comunicació pilotada íntegrament per la pròpia organització ha anat evolucionant de forma transversal. En aquesta comunicació, les xarxes socials ocupen un lloc protagonista. A més, Primavera Sound s’ha consolidat com el festival urbà per excel·lència amb unes característiques úniques, ja que genera un gran interès arreu del món i és percebut com un esdeveniment ineludible convertint-se en un referent internacional de la música independent.

AlbertoGuijarroMercèBalañá

Alberto Guijarro i Mercè Balañá

A continuació La Marató de TV3 va rebre el 1r Premi Impacte Social. Oscar Iniesta, vicedegà de relacions públiques del Col·legi va entregar el premi a Núria Llorach, vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals; Lluis Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3 i Carles Manteca, director comercial i de màrqueting de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. La Marató de TV3 promou més de 2.000 activitats populars. Prop de 700 poblacions es mobilitzen i prop d’ 1 milió de persones hi participen. Es fan més de 4.000 xerrades divulgatives als centres de secundària i més de 1.000 instituts fan conferències. D’altra banda, el programa de televisió és líder d’audiència cada any, més de 15 hores en directe, en què la televisió pública és referència indiscutible. El “Disc de la Marató” és el més venut del món en un sol dia. Són més de 200.000 còpies venudes, amb la participació altruista de cantants i grups d’aquí i de tot el món, molts d’ells, de primer nivell mundial. A més, el llibre de La Marató encapçala el rànquing de vendes en català. Són només algunes dades per fer palesa els extraordinaris mèrits d’aquesta exitosa iniciativa.

CarlesMantecaLluísBernabéNuriaLLorachOscarIniesta

Carles Manteca. Lluis Bernabé, Núria Llorach i Òscar Iniesta

Per finalitzar, el 1r Premi Impacte Comercial se’l va endur la campanya “Mediterràniament” d’Estrella Damm. El guardó el va recollir Fede Segarra, director de comunicació i relacions externes del Grup Damm, guardo que li va entregar Víctor Curto, vicedegà de publicitat del Col·legi. Damm va ser la primera empresa a Espanya que va fer un videoclip musical per donar publicitat un producte, associant els valors de la marca a un estil de vida que es resumeix en el claim: Mediterràniament. Al llarg dels 7 anys les històries es mantenen: espais naturals i costaners, bona sintonía i amistat, esport, cultura i gastronomia mediterrànies. Tot això ha tingut una gran repercussió a nivell de notorietat de la marca i un increment de les vendes amb presència amb més de 85 països. De fet, tres setmanes després de l’estrena, el curt ha rebut més de 7,5 milions de visualitzacions a xarxes socials.

FedeSegarraVictorCurto

Fede Segarra i Víctor Curto

L’acte de lliurament dels Premis, presentat per Lluis Marquina, va acabar amb la foto de família de tots els guardonats i va donar pas a la part més festiva del vespre.  El Sr. Miquel Gamisans, secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, el Sr. Jordi Vilajoana, secretari de Difusió i Atenció Ciutadana; el Sr. Ignasi Genovés, director general de Difusió i el Sr. Jordi del Rio, director general de Mitjans de Comunicació, representants d’associacions del sector, col·legiats, professionals del sector i amics del Col·legi que ens van acompanyar van poder gaudir del còctel combinat amb bona música, en bona companyia i en un ambient distès en el que no hi van faltar ni els somriures ni les sorpreses.

FotoPremiatsConselleraJuntaGovern

La Festa d’Estiu i els Premis Impacte ha estat possible gràcies al Patrocini d’Estrella Damm i la col·laboració de Marc Martí, Casademont, Borges, Domènech Vidal, Quesos de Suiza, Pierre & Vacances, Dolce Sitges, Caprabo, Dakota Box i l’Associació Empresarial de Publicitat i compta amb el suport del departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya.

Imatges i Vídeos: 

fotos_fotocol

Imatges del Photocall

Imatges dels Premis Impacte

fotos_festa

Imatges Festa d’Estiu

Vídeos d’agraïment dels premiats:

1rPremiSocial 2nPremiSocial 1rPremiComercial 2nPremiComercial video_festa

Vídeo de la Festa d’Estiu. 3a edició Premis Impacte