Premis Nacionals de Comunicació

Les campanyes del Sistema de Salut de Catalunya durant la primera onada de la pandèmia de la Covid-19, Premi Nacional de Comunicació en la categoria de Publicitat.

S’han premiat les campanyes #joActuo i #ensEnSortirem i les infografies informatives com a exemple d’una feina col·laborativa i d’informació en un moment molt difícil de la pandèmia.

La campanya #JoActuo va ser una aportació solidària del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Sistema de Salut de Catalunya amb la finalitat de promoure el confinament i agrair els esforços de la ciutadania per superar amb èxit la pandèmia.

 

Dimarts 25 de novembre es va dur a terme l’entrega dels Premis Nacionals de Comunicació de Catalunya, sota la presidència de Pere Aragonès, president de la Generalitat, i la conudcció de l’acte per part de la periodista Gemma Nierga.

En la categoria de Publicitat s’han premiat les campanyes del Sistema de Salut de Catalunya durant la primera onada de la pandemia de la Covid-19. El Jurat ha volgut premiar les campanyes #joActuo i #ensEnSortirem i les infografies informatives com a exemple d’una feina col·laborativa i d’informació en un moment molt difícil de la pandèmia. Una feina que es va estendre a bastament per comerços i tot tipus d’establiments i telèfons mòbils al llarg dels primers mesos de la pandèmia amb indicacions concretes cap a la ciutadania.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya va col·laborar de manera solidària aportant la campanya #joActuo i organitzant un equip de professionals que van treballar conjuntament per a la realització d’una campanya de comunicació que va arribar a totes les llars de Catalunya, recordant la necessitat de quedar-se a casa i aprofitant el talent de cadascú per donar suport a altres persones que ho podien necessitar.

Les campanyes van ser possibles gràcies a tots els professionals d’agències, mitjans i empreses que van treballar amb Salut, que es van comprometre amb aquest repte col·lectiu i que van donar resposta a les necessitats generades per la pandèmia:  McCann, Evil Love, Marc Martí, Full Circle Karma, Carat, Zoopa, Adsmurai, CollaboraBrands, Labrand, Ideria, Imagina, BeAgency, BeRepublic, Lavinia, Branding Time, IBM, i un llarg etc.

El Premi el va recollir Sílvia Hernández, publicitària freelance, en representació dels més de 100 professionals que van estar implicats en tirar endavant aquestes campanyes, entre els quals hi ha Rosa Romà i Elisabet García del Servei Català de la Salut que van ser les encarregades de dirigir l’estratègia i les campanyes i Aleix Satorras (Evil Love), Enric Nel·lo (Full Circle Karma), Marc Puig (Branding Time), Micky Ribera i Gerard Olivé (BeAgency) i Carlos Ortet (Zoopa), que també van ser presents a la cerimònia.  Per a Hernández, aquesta ha estat una experiència sense precedents que ha demostrat que entre tots podem construir un futur millor.