Spots que ajuden a vendre

#TopMarketing amb Dentsu
Spots que ajuden a vendre: necessito un Benchmark!

Què maximitza l’eficiència: la creativitat o la pressió en els mitjans? Jordi Garcia, Head of Audience Insights de Dentsu ha tingut el repte de donar resposta a aquesta qüestió en la sessió del #TopMarketing el 22 de juny de 2022.

La seva exposició ha començat projectant dos anuncis, que són en els extrems del rànquing de record publicitari: un 94% enfront del 7% en el segon cas.

Això ha donat peu a parlar sobre com la quantitat i la qualitat d’una peça publicitària influeix sobre els KPIs que es defineixen per les campanyes.

Pel que fa a la qualitat, ens preguntem quants GRP’s necessitem perquè un anunci sigui recordat. Les dades que ells han obtingut són que amb 200 GRP’s es recorda el 25% dels anuncis. Si incrementem la inversió i acumulem 600 GRP’s el record és del 85%. Així, la regla és bàsica: a + GRP’s major record, però les xifres ajuden a poder prendre decisions sobre, per exemple, quant invertir i quin nivell de GRP’s és millor que arribem.

El mateix passa amb la qualitat d’una peça. Una bona peça augmenta el record en un 63%. Amb les dades que obtenim podem prendre decisions i determinar si hem de revisar una creativitat, incrementar la pressió o per exemple, en cas que tant el record com la valoració sigui baixa, substituir la peça.

Una altra dada important per al record de la peça és la combinació de televisió i la visualització online. El record s’incrementa en un +22%.

I com impacte tot això en les vendes? Un record elevat augmenta la intenció de compra un +8%.

Amb totes aquestes dades, Jordi García ha conclòs que la suma de GRP’s, la qualitat d’una peça, la combinació de TV& VOL i el record d’una peça publicitària, incrementa la intenció de compra. Disposar dels bechmarks, les dades i indicadors ens ajuda a prendre decisions sobre les campanyes que tirem endavant.