Codi d'ètica professional

Codi d’ètica professional del Col·legi del Màrqueting, la Comunicació i les Relacions Públiques de Catalunya

L’activitat que exerceixen els professionals i les professionals del màrqueting, la comunicació,  la publicitat i les relacions públiques té la funció social de proporcionar informació veraç al consumidor i al ciutadà, a fi que puguin orientar-se a l’hora d’adquirir productes, béns i serveis, i formar-se una opinió sobre els diferents agents socials.

Per això, s’ha d’exercir la professió amb responsabilitat i respecte a la legalitat vigent i als valors, drets i principis reconeguts a la Constitució. La comunicació publicitària i de relacions públiques, per tant, no ha d’incitar comportaments que impliquin cap mena de discriminació entre les persones.


De la mateixa manera, s’han de respectar els drets a l’honor, a la intimitat i a la imatge pròpia i, molt especialment, quan aquesta comunicació vagi dirigida a col·lectius que mereixen una protecció i/o atenció específica. Només l’estricte compliment de les normes deontològiques pot proporcionar a la professió la legitimació social indispensable per al seu exercici.

A partir d’aquests valors, drets i principis bàsics, el Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les  Relacions Públiques de Catalunya adopta el Codi d’Ètica Professional següent.

Articulat:

1.- La comunicació publicitària i de relacions públiques no ha de constituir mai un mitjà per abusar de la bona fe de ningú. Per això, i tenint en compte l’exigència legal de veracitat, aquesta comunicació no ha de ser enganyosa ni ha d’explotar la manca d’experiència o de coneixement del consumidor i del públic en general.

2.- La publicitat ha de ser identificable com a tal pel consumidor, siguin quins siguin els mitjans i les formes que s’emprin, i ha d’evitar de confondre’s amb altres tipus de comunicació.

3.- La comunicació publicitària i de relacions públiques no ha de treure profit de la por, el temor o les supersticions del consumidor.

4.-La comunicació publicitària i de relacions públiques no ha d’incitar cap tipus de violència, ni suggerir que es poden derivar avantatges de les actituds violentes, sigui quin sigui el seu grau.

5.-La comunicació publicitària i de relacions públiques no ha d’animar les pràctiques perilloses per a la seguretat de les persones.

6.-La comunicació publicitària i de relacions públiques no ha de fomentar ni encoratjar els comportaments incívics que perjudiquin o puguin perjudicar cap membre de la societat, els espais de convivència o el medi ambient.

7.-Tots els professionals de la publicitat i de les relacions públiques han de resoldre amb la màxima eficàcia els objectius de comunicació plantejats pel client. Han d’acceptar el compromís de confidencialitat i donar consell honest i lleial.

8.-La comunicació publicitària i de relacions públiques ha d’evitar qualsevol missatge que pugui perjudicar les persones menors d’edat en qualsevol aspecte moral, psicològic o que indueixi a activitats que posin en perill la seva salut, seguretat o educació.

9.-La comunicació publicitària i de relacions públiques no ha de suggerir ni induir cap mena de discriminació per raça, nacionalitat, religió, sexe, orientació sexual o ideologia.

10.-Tots els professionals de la publicitat i de les relacions públiques no han de col·laborar en activitats de comunicació que atemptin contra l’honor i/o la dignitat de les persones o de les institucions.Barcelona, any 2005



Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Barcelona, 25 de gener de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, l'Asociación Española de Anunciantes (aea) i SCOPEN, de la mà d'Ipsos, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, han presentat aquest matí al Reial Cercle Artístic de Barcelona, els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios Eficacia" en la comunicació comercial.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest dimarts 12 de desembre una altra sessió mensual d'El Mirador, l’última de l’any, que ha posat la seva mirada en la creació de narratives audiovisuals en català sota el títol “Del comandament a l’stream”.


Modificar cookies