Spots que ajuden a vendre

Josep Espín,

Spots que ajuden a vendre


#TopMarketing amb Dentsu Spots que ajuden a vendre: necessito un Benchmark! Què maximitza l’eficiència: la creativitat o la pressió en els mitjans? Jordi Garcia, Head of Audience Insights de Dentsu ha tingut el repte de donar resposta a aquesta qüestió en la sessió del #TopMarketing el 22 de juny de 2022. La seva exposició ha començat projectant dos anuncis, que són en els extrems del rànquing de record publicitari: un 94% enfront del 7% en el segon cas. Això ha donat peu a parlar sobre com la quantitat i la qualitat d’una peça publicitària influeix sobre els KPIs que es defineixen per les campanyes. Pel que fa a la qualitat, ens preguntem quants GRP’s necessitem perquè un anunci sigui recordat. Les dades que ells han obtingut són que amb 200 GRP’s es recorda el 25% dels anuncis. Si incrementem la inversió i acumulem 600 GRP’s el record és del 85%. Així, la regla és bàsica: a + GRP’s major record, però les xifres ajuden a poder prendre decisions sobre, per exemple, quant invertir i quin nivell de GRP’s és millor que arribem. El mateix passa amb la qualitat d’una peça. Una bona peça augmenta el record en un 63%. Amb les dades que obtenim podem prendre decisions i determinar si hem de revisar una creativitat, incrementar la pressió o per exemple, en cas que tant el record com la valoració sigui baixa, substituir la peça. Una altra dada important per al record de la peça és la combinació de televisió i la visualització online. El record s’incrementa en un +22%. I com impacte tot això en les vendes? Un record elevat augmenta la intenció de compra un +8%. Amb totes aquestes dades, Jordi García ha conclòs que la suma de GRP’s, la qualitat d’una peça, la combinació de TV& VOL i el record d’una peça publicitària, incrementa la intenció de compra. Disposar dels bechmarks, les dades i indicadors ens ajuda a prendre decisions sobre les campanyes que tirem endavant.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya vol manifestar la seva posició respecte a les convocatòries de concursos privats i públics. 

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Modificar cookies