El 71% dels compradors online a Catalunya ho fan a través del mòbil

Esther Rodriguez,

El 71% dels compradors online a Catalunya ho fan a través del mòbil


☑ Presentem els resultats de la 2a edició de l’Estudi de la #comunicació en l’#ecommerce de Catalunya, elaborat i presentat per Ramon Montanera, Market Intelligence Director a ELOGIA (Viko Group), agència especialitzada en digital commerce màrqueting, i partner corporatiu del Col·legi.

⚪ Algunes de les principals conclusions de l’informe són, d’una banda, que el 71% dels compradors online a Catalunya ho fan a través del dispositiu mòbil, mentre que el 60% prefereix l’ordinador i el 15% ho fa a través de la tablet. D’altra banda, es destaca que el 86% fan la fase inicial de recerca d’informació prèvia a la compra exclusivament a través d’Internet. I finalment, el 49% dels joves per sota dels 25 anys utilitzen les xarxes socials per comunicar-se amb les marques.

⚫ Respecte al perfil del comprador online, l’estudi defineix que un 52% dels compradors online són dones, davant del 48% d’homes, de 44 anys de mitjana, amb major concentració entre els 35-54 anys, i amb un tiquet mitjà de 77 € (despesa més elevada a partir dels 55 anys).

⚪ En general, l'experiència de les compres online es valora amb bona nota un 7,5/10 de mitjana, i augmenta a mesura que augmenta l'edat.

⚫ Cada vegada busquen més la comoditat que aporta la compra online /28%), i la possibilitat que els hi ofereix Internet a l’hora de trobar descomptes i preus més competitius (24%). Alhora busquen facilitats en aspectes com la rapidesa de les devolucions, que els productes siguin de qualitat o el temps d’espera de la comanda.

⚪ El canal online representa el 70% per al comprador online, a més, existeix un 18% de “ROPO” (s'informen per internet i compren en botiga física) i un 14% de “Showrooming” (busquen online i compren offline), sent la principal competència amb el canal offline el contacte directe.

⚫ És important minimitzar el termini de lliurament i reduir les despeses d’enviament. El comprador online accepta un temps d'espera mitjà entre 2 i 3 dies per a rebre la seva comanda. Així mateix, 7 de cada 10 compradors pagarien despeses de lliurament segons la despesa total de la cistella, i el 39% estaria disposat a pagar una tarifa plana anual de despeses d'enviament.

⚪ L’estudi presenta un bloc addicional sobre el Metavers. 6 de cada 10 compradors online (58%) han sentit o llegit alguna cosa sobre el metavers, principalment els homes. No obstant això, només un 8% de tots els compradors online ha fet servir alguna vegada el metavers.


PRINCIPALS CONCLUSIONS DE L'ESTUDI

Compartim el document amb les principals conclusions de l'estudi. Els membres del Col·legi disposen de l'informe complet. Si ets col·legiat o Partner Corporatiu i no has rebut l'informe al teu correu, contacta amb nosaltres a info@mktcom.cat. Gràcies. 



Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies