Les dones arriben a més càrrecs directius en les relacions públiques que en la publicitat

Albert Rodriguez,

Les dones arriben a més càrrecs directius en les relacions públiques que en la publicitat


Si alguna professió pot impulsar  la concienciació sobre la igualtat de gènere, és la dels professionals del  màrqueting i la comunicació

Barcelona, 28 de setembre de 2023. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en el lideratge femení i en el paper de la comunicació per una societat més igualitaria.


 El debat ha estat moderat per Àngels Bardina, responsable de publicitat de la Diputació de Barcelona i membre de la Junta de Govern del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, i ha comptat amb la participació com a ponents d’Elisabet  Valls, directora de Mitjans, Patrocinis i Imatge Corporativa de Banc Sabadell, Anna Caula, Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física de la Generalitat de Catalunya, i Roser Tiana, Fundadora i presidenta de l'agència de comunicació Interprofit.


Elisabet Valls, ha començat la seva intervenció destacant que el màquerting i la comunicació, és un sector on trobem més dones que homes, tant estudiants com professionals però, si fem una ullada als càrrecs directius, continuen sent pràcticament masculins. Tot i això, Valls assegura que aquesta dinámica, malgrat que a un ritme lent, està canviant. Ha posat l’exemple de la banca, un sector que coneix perfectament i històricament molt masculí, on cada cop més podem trobar casos de lideratge femení. També ha parlat de la diferència entre homes i dones alhora de liderar, posant en valor la humanitat, la sensibilitat així com la vessant més social i d’escolta que aporta el lideratge femení a les empreses. Per acabar i a preguntes de la moderadora, ha destacat la necessitat que senten moltes dones de masculinitzar el seu comportament per encaixar en el grup.

 Per la seva banda, Anna Caula, ha iniciat la seva ponència ressaltant el paper de l’esport, com a vehicle per trobar els objectius d’igualtat. Caula ha introduït el concepte sororitat al debat, explicant quines són les pràctiques que estan fent els càrrecs directius per donar suport a les dones que treballen amb elles. També ha explicat que no existeix una clau màgica, però el camí correcte està en compartir inquetuds, normalitzar la realitat de les dones i traslladar el debat del lideratge femení cap als homes. Per acabar ha parlat del paper, tant del sector com dels i les professionals de la comunicació per una societat més igualitària. Caula ha emfatitzat el poder de la comunicació per crear i transformar imaginaris, així com per fer visibles causes socials com és el cas de la lluita per la igualtat de gènere. En paraules de la Secretaria “allò que no s’explica no existeix”



 En la darrera intervenció, Roser Tiana, ha volgut destacar la diferencia entre el lideratge masculí i el femení. Per ella, aquest últim té un caràcter més emocional i empàtic. Ha parlat també del paper històric del sector i ha destacat que en les relacions publiques les dones arriben a més càrrecs de lideratge que en la publicitat.

També ha reflexionat sobre les barreres que una dona troba en el seu camí professional i que en molts casos són impediments per optar a càrrecs directius. Segons Tiana, aquestes barreres són el síndorme de l’impostor, el problema amb la conciliació, la falta d’empatia vers a la maternitat i l’oblit. Finalment, de la mateixa manera que Anna Caula, ha apel·lat al poder que té el sector de la comunicació per canviar l’statu quo, i a la seva capacitat de trencar amb estereotips a través de les imatges i les paraules.

La  jornada ha acabat amb preguntes del públic on s’ha destacat la rellevància que  té el màrqueting i la comunicació alhora de potenciar la concienciació sobre la  igualtat de gènere entre la població.

👉 Els 10 punts clau de la sessió 👀

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies