Les Xarxes Socials i el FCB

Josep Espín,

Les Xarxes Socials i el FCB


El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya adverteix dels riscos que comporta la gestió dels nous entorns digitals

Barcelona, 18 de febrer de 2020

Arrel de la polèmica sorgida amb la suposada contractació d’una consultora d’anàlisi digital de dades per part del Futbol Club Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya fa públic aquest comunicat per tal d’expressar el seu posicionament sobre aquest tipus de pràctiques.

Així, es vol deixar constància que les xarxes socials aporten noves oportunitats, però també impliquen una sèrie de riscos que cal conèixer i dominar per no traspassar els marcs legals. De la mateixa manera, la transparència i la honestedat a l’entorn online ha de ser una exigència ètica de primer nivell.

Des del Col·legi es recalca la necessitat de respectar el Codi Deontològic Professional i dur a terme una comunicació publicitària respectuosa i amb continguts veraços. Per tal d’evitar aquest tipus de polèmiques cal que siguin professionals acreditats els que gestionin aquest entorn digital per no caure en errors i treure el màxim profit de la nova comunicació.

En aquest sentit, Àlex Marquina, Vicedegà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha assegurat que “la relació entre ètica, reputació online i responsabilitat social crea un cercle virtuós i no s’entén una sense l’altra”

“Les grans marques han de saber monitoritzar els resultat de les seves accions i a partir d’aquí aplicar les millores de funcionament que es considerin necessàries. L’ètica ha de conduir l’acció a xarxes. La creació de bots o perfils falsos que juguin a favor de la marca o bé manipulin l’audiència, va en contra d’aquesta ètica, i acaba produint un efecte contrari a l’esperat inicialment.

El concepte de marca ètica cada cop agafarà més volada. La combinació de principis ètics i professionalitat ha de ser la garantia d’avançar en aquest camí.

Per a aclariments o petició d’entrevistes, podeu contactar amb:

Cristina Gibert Telf. 669864037 Marc Puig Telf. 619289005

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de marzo de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrado esta mañana otra sesión mensual del Mirador, que ha puesto su mirada en el impacto que tiene el algoritmo digital sobre el consumo de contenidos de los usuarios.

Barcelona, 29 de febrero de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrado otra sesión mensual de El Mirador, que ha puesto su mirada en el impacto que tiene la Inteligencia Artificial (IA) en el mundo laboral del marketing y la comunicación.

Modificar cookies