TOT I LA IMPORTÀNCIA CREIXENT DE LA IA, LES PERSONES CONTINUEN ESTANT AL CENTRE DE LES ESTRATÈGIES DE CONTINGUTS I DE PUBLICITAT

Adrià Fernàndez,

TOT I LA IMPORTÀNCIA CREIXENT DE LA IA, LES PERSONES CONTINUEN ESTANT AL CENTRE DE LES ESTRATÈGIES DE CONTINGUTS I DE PUBLICITAT


Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.


Sota el títol “Què va ser primer: el consum de continguts o l’algorisme?” el debat ha estat moderat per Carla Tortosa, Directora General a GRUPO MAYO i membre de la Comissió de Suport de la Junta de Govern del Col·legi; i hi han participat: Anna Domenech i Joan Serra Tur, Responsable de marques i Subdirector General de continguts a Prensa Ibérica, respectivament; Luis Ángel Fernández Hoyos, Senior Data Consultant a GroupM; i Héctor Hernández, Digital Media Manager a Adsmurai.


Anna Domènech ha començat la seva intervenció destacant la importància de la creació de continguts, que és la base de l’informe que el grup Prensa Ibérica ha presentat amb el títol “Estudi de Tendències Informatives” . D’aquest estudi es pot extreure informació molt qualificada sobre els hàbits de consum dels usuaris. Prensa Ibérica ha creat el seu propi KPI com a resultat de la valoració tant de la informació dels usuaris online com de les escoltes de les seves xarxes socials. Joan Serra ha continuat parlant de les temàtiques més consumides d’acord als interessos dels usuaris. En aquest sentit, ha destacat el pes del sector de la Cultura. El Top 3 el conformen les àrees de Seguretat ciutadana i successos, Cultura i Medi ambient. Aquí podeu accedir a l'estudi (https://prensaiberica-estudiodetendencias.elperiodico.com/septiembre23/index.html?tpcc=informeTendencias).


Per la seva banda, Luis Fernández ha iniciat la seva ponència destacant com la IA està impactant en les agències de mitjans. Totes les empreses del sector ja estan implementant la IA amb solucions com Machine Learning o IA generativa. Fernández ha identificat tres eixos que es treballen des de les agències: l’eficiència, la creació i ,per últim, el coneixement. La IA potencia el desenvolupament de tasques automatitzades i predictives.


En la darrera intervenció, Héctor Hernández ha volgut destacar que és imprescindible comunicar-nos de la manera més personalitzada possible. El comportament de l’usuari permet extreure informació per alimentar els algorismes i poder oferir continguts adaptats i efectius. El journey a seguir, segons Hernández, seria el següent: primer, el comportament de l’usuari; després, l’algorisme; i finalment, el consum de continguts. La IA ens ha de permetre oferir estratègies de publicitat i de continguts molt més personalitzades, tot i que també ha destacat que no ens hem de centrar exclusivament en la personalització, sinó en perfilar continguts i ofertes comercials, perquè cada persona pot tenir diferents comportaments d’usuari durant el dia i a les diferents xarxes socials.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies