Comunicació Immersiva

Josep Espín,

Comunicació Immersiva


Comunicació immersiva, un repte de comunicació per a les marques

Barcelona, 26 de gener de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí la primera sessió d’El Mirador Indiscret de la temporada que, com és habitual, ha posat la seva mirada a les tendències en màrqueting i comunicació per al 2022.

El debat ha estat moderat per Mercedes Piera, consultora de RP, protocol i coach a MP Public Relations Services i ha comptat amb la participació de Daniel Rocafort, CEO de Visyon, Eduard Amiel, Managing Director a Dentsu Internacional i Daniel Bargalló, director executiu d’Interprofit.

En la seva intervenció, Daniel Rocafort ha destacat que estem davant d’una comunicació immersiva i les empreses han d’entendre aquesta nova forma de comunicar-se a través dels espais virtuals. Les noves generacions socialitzen en els entorns immersius, com els videojocs o les xarxes socials i s’obren noves oportunitats de relacionar-se amb les marques. La vida real i la digital convergeixen. Hem de tenir en compte que els entorns immersius també els podem incorporar en la nostra comunicació interna.

Per la seva banda, Eduard Amiel ha centrat la seva intervenció en tres  macrotendències. La primera és la prolongació de la pandèmia que es caracteritza per l’omnicanalitat, amb un entreteniment cada cop més híbrid, i la flexibilitat que atorga l’omnicanalitat en les formes de treballar o les formes de relacionar-nos amb Salut. Les empreses han d’adaptar-se doncs als nous patrons de la vida omnicanal. També destaca les noves formes de comprar, l’economia “Bring it to me” i el creixement dels mons virtuals on les marques tenen la necessitat d’incorporar element virtuals i agafar els avatars com a audiències.

La segona macrotendència és la relacionada amb la identitat que es caracteritza per una pèrdua de l’anonimat i on les persones es veuen obligades a iniciar sessió. Es produeixi un intercanvi de valors on les marques han d’oferir més serveis i continguts atractius a canvi d’aquestes dades.

Per acabar, tenim la macrotendència Brand Citizenship que té en compte la reconstrucció responsable i com les marques poden ajudar als seus clients a viure d’una forma més sostenible. Les marques han de tenir propòsits de canvi positius amb el nostre entorn i que siguin rellevants.

En la darrera intervenció, Daniel Bargalló ha destacat que hem de tenir una visió transversal del nostre sector, amb la integració de les diferents especialitats. El client ha de comunicar un missatge i té molts canals per fer-ho. Amb aquesta visió global podem donar una resposta. És important construir relacions a llarg termini amb les marques que permetin posicionar-nos com a consultores estratègiques. Finalment, ha destacat que les empreses i els equips de comunicació tenen el repte de demostrar el valor que aporten a les empreses.

 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies