Dones i càrrecs directius

Josep Espín,

Dones i càrrecs directius


Poques dones arriben a càrrecs directius, tot i comptar amb habilitats molt valorades com a líders

  Barcelona, 24 de febrer de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí la sessió d’El Mirador Indiscret que ha posat la seva mirada a les Dones per intentar respondre a la pregunta Què ha de fer una dona d’èxit per arribar on vol? Rosa Romà, degana d’El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha estat l’encarregada de moderar aquesta sessió que ha comptat amb la participació d’Eva Conesa, Partner & ECD de Twoelf; Helena Marzo, directora creativa independent; Xènia Castellà, directora de The Digital Adgency i Patricia Luján, fundadora de School of Feminism. Rosa Roma ha fet una introducció en què ha destacat que les dones tenen  estils diferents de lideratge i habilitats molt valorades en un líder, com la creativitat i la perseverança, però, tot i això, costa que arribin a càrrecs directius. A continuació ha donat pas a les intervencions de les ponents. Eva Conesa i Helena Marzo han presentat el projecte Unadedos, una associació que neix com una necessitat en el nostre sector i que busca, no només denunciar la posició de la dona en els càrrecs de direcció en creativitat publicitària, sinó que pretén crear un canvi. Les dades constaten que passats els trenta-cinc anys les dones desapareixent de l’equació a la direcció creativa. És necessari impulsar un canvi entre tots, perquè si no no s’aconseguirà la igualtat fins al 2121. Unadedos té un objectiu ambiciós: que en la direcció creativa una  de dos sigui una dona en el 2030. L’impuls del lideratge de les creatives és un compromís col·lectiu que involucra marques, agències, mitjans, institucions i universitats. A continuació ha estat el torn de Xènia Castellà que ha parlat des de la seva experiència personal com a directiva d’una agència de comunicació digital. En la seva intervenció ha parlat de les capacitats que ens defineixen com a dones i que són compartides amb altres dones amb les quals ha anat treballant. Una d’elles és la capacitat d’organització i planificació que ajuda a l’equip a saber quines són les prioritats. Una altra és l’empatia, i la importància de saber posar-nos en el lloc d’algú, una capacitat bàsica a l’hora de dirigir un equip. També ha destacat que quan una dona assoleix a alts càrrecs, molts cops se la tracta de superheroïna, quan hauria de ser una cosa normal i que encara ens queda convèncer a molts homes que el valor de les dones és independent del gènere. Patricia Luján per la seva banda, ha volgut donar resposta a la pregunta que ens plantejaven sobre què ha de fer una donar per tenir èxit. El primer que ha fet és qüestionar-se que és l’èxit. Tenir marit, dos fills, una carrera executiva, tenir-ho tot? Guanyar molts diners? Guanyar molts premis? Treballar amb grans marques? Treballar en projectes que transformen? Conciliar? Una dona per arribar a l’èxit no ha de fer res pel fet de ser dona, i ho ha de fer tot. Ha de lluitar pels mateixos drets, els mateixos salaris, els mateixos llocs, les mateixes responsabilitats... Finalment, ha destacat l’educació com a base de la societat, en la que hem de crear nens feliços, respectuosos i que se sentin en igualtat.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies