Ibai i Piqué 2.0

Josep Espín,

Ibai i Piqué 2.0


El món del màrqueting i de la comunicació en general està canviant a gran velocitat.  Abans amb un bon anunci de 20 segons col·locat estratègicament al prime time televisiu arribaves a tothom. Ara tot és més complex. Necessites posicionar-te a Youtube, Facebook, Instagram i Tik Tok, les cadenes digitals per excel·lència. Necessites un bon youtuber si vols vendre això o bé una bona influencer per vendre allò o un bon streamer per tot plegat. Quan el passat 21 d’Agost l’Ibai Llanos anunciava a Twitter que volia organitzar “el Mundial de esto” (en referència a un vídeo de dos germans jugant al menjador de casa a evitar que un globus toqués a terra) no crec que imaginés com acabaria tot plegat. Vint dies més tard, en Gerard Piqué veia el tweet d’en Llanos i comunicava urbi et orbi que si obtenien 50.000 retweets, organitzarien amb l’Ibai aquest Mundial el 14 d’Octubre. Dit i fet, 63.000 retweets més tard, a les 19 hores del dia assenyalat començava puntualment el primer “Balloon World Cup”. A les instal·lacions de Port Aventura, s’hi havia reproduït perfectament un menjador amb els seus obstacles naturals i els jugadors dels diferents països eren preparats per a evitar que el globus toqués a terra. La plataforma escollida per a arribar a l’audiència? Twitch!  La mateixa que havien escollit anteriorment per a retransmetre la Copa América de futbol i la que en Llanos va fer servir per la primera entrevista a Messi com a nou jugador del PSG. Per posar-ho encara més difícil als jugadors que representaven a Perú i Alemanya a la gran final, al bell mig del “terreny de joc” i van instal·lar el Volkswagen ID3, el nou cotxe elèctric de la marca alemanya. Els periodistes Roberto Gómez, Juanma Castaño i Manolo Lama diuen que no ho entenen però diria que és ben fàcil. L’audiència va ser de 600.000 persones. Màrqueting en estat pur.  
Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013. Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE, Xavier Mitjavila ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França.
Més informació a http://xaviermitjavila.com/
 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies