La Torradora: Conèixer i entendre el comportament en el procés de decisió del consumidor és el motor de la reinvenció de les marques i del creixement de la inversió publicitaria

Albert Rodriguez,

La Torradora: Conèixer i entendre el comportament en el procés de decisió del consumidor és el motor de la reinvenció de les marques i del creixement de la inversió publicitaria


Barcelona, 16 de març de 2023. Aquest matí s’ha celebrat un altre esmorzar “La Torradora”, organitzat pel Col·legi del Màrqueting ila Comunicació de Catalunya, on s’ha tractat el tema de l’evolució de la inversió publicitària, un aspecte clau en el creixement del sector que depèn dediferents factors com la medició o els continguts.

 

En aquesta Torradora han participat: Eduard Amiel, managing director en Dentsu international; Pilar Abengoechea, executiva de vendes nacional a Clear Channel; Gaietà Alonso Dalmases, Director de vendes de publicitat a la CCMA, Alba Roig, CCO dAdsmurai; Sebas Muriel, CEO a GroupM; Paul Fleming, fundador de Barcelona Virtual iHector Martinez, responsable d’acords i contingut multimedia a Banc Sabadellen una sessió moderada per Sergi Nebot, director de la revista Control.

 

El sectordel màrqueting i la publicitat està patint un moment de grans canvis. En matèria d’inversió en comunicació publicitària, els convidats han destacat que els mitjans de comunicació, principalment els estimats, cada vegada es podran mesurar amb major precisió. Això és fonamental perquè les empreses puguin invertir amb garanties i obtenir resultats satisfactoris.

 

En aquest sentit, els mitjans més tradicionals s’han vist obligats a reinventar-se. L’exterior és un bon exemple, ja que a través de la digitalització s’ha integrat amb la resta de mitjans i actualment presenta un creixement d’inversió del 41% a l’estat espanyol.

 

Per la seva banda, les marques sembla que estan en un moment d’anàlisi i observació davant les opcions innovadores que van sortint, perquè en general, continuen apostant per la televisió per obtenir cobertura, però estan obertes a apostar per mitjans complementaris, principalment de l’àmbit digital.

 

A més, s'ha recalcat la importància de l'estratègia decontinguts com a element central de la comunicació actual. Així, no noméés important invertir en els mitjans, sinó també planificar una estratègia que connecti amb els consumidors. El contingut és clau per entretenir i captar l’atenció.

 

En aquest sentit, s’ha destacat la importància dels influencers en la publicitat actual. Aquests professionals són capaços de combinar comunicació i entreteniment per atraure l'atenció dels consumidors sense recórrer a la publicitat d’interrupció. Això els converteixen en un mitjà molt valuós per a les marques que volen connectar amb el seu públic.

 

Respecte ala Intel·ligència Artificial (AI), s’ha comentat que significa un canvi profund pel sector. Un dels grans canvis que pot influir en els hàbits de consum i per tant en les marques, és que els consumidors poden acabar prenent decisions de compra en base a la AI.

 

Finalment, els participants han posat de manifest la importància del canvi de comportament dels consumidors en la reinvenció i disrupció de les marques i en el creixement de la inversió en comunicació publicitària.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies