Màrqueting del bo

Josep Espín,

Màrqueting del bo


Es diu Pixie Curtis y té 10 anys. Aquesta setmana ha aparegut a no pocs mitjans de comunicació de tot el món per ser la propietària de dues empreses que facturen xifres rellevants i haver acumulat en poc temps una gran fortuna. Una d’aquestes empreses es diu Pixie’s Fidgets i després de la presentació en societat de la marca, en només 48 hores, va esgotar els joguets que ven. El primer mes ja va facturar 125.000 euros. Òbviament la notícia m’ha encuriosit i m’he preguntat si l’empresari neix o es fa? Probablement hi deu haver una mica de tot, però diria que per gestionar una empresa és imprescindible tenir coneixements mínims de no poques àrees funcionals i, probablement, una nena de 10 anys no ha tingut encara la possibilitat d’endinsar-se en el món comercial, ni el de producció, ni el de les finances,... Com s’ho fa doncs la Pixie? Qui hi ha darrere seu? Doncs la Roxi Jacenko, la seva mare, directora d’una important empresa de relacions públiques a Sidney. La Roxi és la que té tots aquests coneixements necessaris per a tirar endavant una empresa. De fet, aquests coneixements deuen ser molt bons doncs Pixie’s Bows, l’altra empresa “de la Pixie” que fa accessoris pels cabells, la va crear la seva mare quan ella era només un nadó. La Roxi diu a les entrevistes que li fan que la seva filla té un “important impuls com a emprenedora”, però la idea del primer negoci va ser seva. La idea del segon negoci també va ser seva. Utilitza, en el sentit que li voleu donar a la paraula utilitza, la seva filla per a vendre més. I la utilitza també per a que avui enlloc de parlar d’un altre tema rellevant del món de l’empresa, estiguem parlant d’elles dues. De la Pixie i la Roxi. Deu ser perquè sense ni adonar- nos-en han llançat una campanya d’àmbit mundial per a vendre més. Màrqueting del bo? Un altre dia parlem de l’ètica dels pares.
Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013. Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE, Xavier Mitjavila ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França.
Més informació a http://xaviermitjavila.com/
 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies