El 2023 serà l’any de la transformació de les experiències gràcies a la Intel-ligència Artificial

El 2023 serà l’any de la transformació de les experiències gràcies a la Intel-ligència Artificial


Barcelona, 26 de gener de  2023. El Col-legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat la primera sessió de l’any d'El Mirador Indiscret al Palau Robert de Barcelona, on ha posat la seva mirada a les  tendències en màrqueting  i comunicació per al 2023.

El debat ha estat moderat per Carles Ortet, co-founder i CEO a Zoopa, Smart Agency i Vicedegà d'Innovació en Continguts i Producció al Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i ha comptat amb la participació de Oscar  Peña, cap d'Innovació i tecnologia a Wunderman Thompson Espanya, Isabelle Blanc, Client Manager Insights Division a Kantar i Jordi Torrents, Strategic Planning Director a Ogilvy Barcelona.

En la seva intervenció, Oscar Peña ha presentat per primer cop a Barcelona aquest any, l'informe "The Future 100" que realitza anualment Wunderman Thompson. L'estudi destaca quatre grans tendències. La primera, “Super-self”, on la tecnologia ens canvia i potencia la nostra manera de relacionar-nos: la segona, “Pertinença”, on surt la necessitat de compartir interessos comuns en comunitats verticals davant el cansanci creixent a les xarxes socials; la tercera, “Sentir”, a través de la demanda creixent d’experiències immersives i fins i tot extremes, que faci desconectar a la gent de la seva activitat diària; i la quarta, “Actuar” on empreses i ciutadans cada vegada es comprometen més amb temes com la diversitat i la sostenibilitat.

Per la seva banda, Isabelle Blanc, ha centrat la seva intervenció en l’estudi “BrandZ” que elabora anualment la companyia Kantar, i en quines són les palanques que les empreses necessitaran per adaptar-se a aquest 2023. L'informe destaca que vivim un context de paradoxa de la por, amb una gran incertesa però amb una tendència a l'optimisme. Els consumidors estan cada cop més interessats en les accions de consum que aporten valor a través de les experiències i la tecnologia. “BrandZ” distingeix tres elements que poden potenciar aquesta experiència de marca: la personalització, la reputació així com la confiança. Finalment, les quatre palanques clau que subraya l'informe, són apostar per la diferenciació, fomentar l'afinitat, la innovació i la sostenibilitat.

En la darrera intervenció, Jordi Torrents ha compartit reflexions sobre l'impacte que tenen les tecnologies en les propostes de valor de les empreses. Parla de l'existència d'un canvi en l'esquema habitual de proposta de valor de les marques. També destaca la tendència cap a una democratització de la intel·ligència artificial, encara més potent durant el 2023 i com les marques hauran d'adaptar-la per a crear oportunitats. Podem utilitzar la IA per generar contingut i una major personalització dels entorns de compra. Alhora la substitució laboral relacionada amb la IA tot i que no es preveu, subsita por.

La IA “ens dóna superpoders” perquè ha de ser un multiplicador dels actius de les marques per respondre a insights dels públics objectius. El 2023 serà l’any de la transformació de les experiències gràcies a la Intel-ligència Artificial.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies