Resultats estudi perspectives del sector

Resultats estudi perspectives del sector


Segon estudi d’expectatives d’evolució del sector
del Màrqueting i la Comunicació a Catalunya

El sector del Màrqueting i la Comunicació creix un 22% segons marques i agències


  • Augment en 9 punts el nombre d’agències que confien en les empreses ubicades a Catalunya com a principal factor de creixement de la seva facturació, però la majoria (un 57%) creuen que el creixement de la seva facturació vindrà de clients ubicats fora de Catalunya.
  • El Metavers genera una forta expectativa com àmbit de creixement del màrqueting i la comunicació. Un 44% dels professionals de Catalunya creu que serà una especialitat que creixerà en els pròxims anys.

 

Barcelona, 29 de setembre de 2022. Aquest matí s’han presentat els resultats del 2n estudi del Col·legi i elaborat per Collaborabrands, sobre les expectatives d’evolució del sector del Màrqueting i la Comunicació a Catalunya.

L’acte s’ha iniciat  amb la intervenció de Jordi Torrents, CEO de Collaborabrands que ha explicat que l’objectiu de l’estudi és detectar com han evolucionat les expectatives dels professionals del sector respecte al present i el futur a curt termini.

A continuació s’han detallat les principals conclusions sobre les expectatives del sector del màrqueting i la comunicació a Catalunya.

 

Si comparem les tendències d’inversió i facturació, podem concloure que l’increment d’inversió de les marques després de la pandèmia, es correspon amb l’augment de facturació de les agències en un 22%.



Es percep un major dinamisme en les activitats de màrqueting de les empreses catalanes. La millora de la capacitat de Catalunya per atraure Startups i empreses tecnològiques segueix sent el principal motiu associat al creixement del sector. (56%).



Respecte al futur, es manté l’optimisme al voltant del 57%, però ha baixat 8 punts entre els professionals de les marques que ha passat del 69% al 61%.



El top 5 d’especialitats que es creu que creixeran estan relacionades amb la digitalització del màrqueting i la comunicació. Destaca l’expectativa que genera el Metavers: el 44% que serà un àmbit de creixement.



El teletreball ha arribat al sector del màrqueting i la comunicació per quedar-se. El 73% dels professionals teletreballen. Un 57% parcialment. Aquestes dades coincideixen amb l’expectativa que vàrem recollir el 2021.



Com l’any 2021 la majoria de les marques (76%) confia en proveïdors situats a Catalunya i preveu seguir-ho fent. Ha incrementat la confiança en els proveïdors de la resta de l’Estat respecte als que tenen les oficines fora d’Espanya.



Per a la majoria d’agències (63%), el principal percentatge de facturació prové de clients amb oficines a Catalunya. Per a un 37%, la principal font de facturació són clientes amb oficines fora de Catalunya.



A continuació s’ha obert un debat en què han intervingut Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC; Avril Barthe-Larrègle, Head of Marketing and Communication de Panasonic i Ivan de Cristóbal, de l’Associació Empresarial del Publicitat (Gremi).



Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies