Fighting Covid | Com afecta al sector la situació actual

ESCOLTA L’ÀUDIO DEL DEBAT AQUÍ!

Les marques que han apostat per la RSC són les que sortiran abans de la crisi

El Col·legi de la Comunicació i el Màrqueting de Catalunya ha organitzat Fighting Covid, un debat online per anticipar com afectarà la crisi del Covid-19 als diferents actors de la indústria publicitària.

Barcelona, 9 d’abril de 2019. Aquest dimecres a la tarda va tenir lloc el debat online Fighting Covid, organitzat pel Col·legi de la Comunicació i el Màrqueting de Catalunya, que va ser moderat per Sergi Nebot, director de la Revista Control. Durant una hora de debat els ponents van coincidir en que les crisis són sempre una oportunitat per a comunicar. La història ens explica que les marques que han seguit comunicant en temps de crisi, n’han sortit reforçades. Ara, segons aquests experts, el repte afegit és comunicar la part més humana de la marca, a causa del particular caràcter d’aquesta crisi.

“Les marques no han de ser oportunistes, s’ha de veure com poden ser solidàries amb el seu públic”, apuntà el director executiu creatiu de Full Circle Karma, Enric Nel·lo. “Ens haurem de reinventar tots i en conseqüència també les marques. Cauran les frivolitats. Les marques de veritat, que han formulat i mantenen un propòsit, honestes, que comuniquen i es mouen en una sola direcció, sobreviuran. L’oportunitat és que la nostra relació amb les marques canviarà molt. Ja no estarem en el modus “què m’ofereix aquesta marca” sinó “què ofereix aquesta marca a la societat”. En el mateix sentit, el director de l’àrea de Promoció i Estratègia de Marca de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Àlex Marquina, assenyalà que “a totes les marques que han treballat a fons la RSC -les marques que han apostat per ser creïbles-, els serà més fàcil sortir de la crisi, ja que partiran d’una posició més avançada que els seus competidors”.

Aquesta fou una de les tesis que van centrar el debat. Sobre com i què es consumirà després d’aquesta crisi de tots els sectors del mercat, Eduard Amiel, director general de Carat Barcelona, afegí que “estem experimentant molts canvis de consum, haurem d’ajudar les marques a identificar nous públics. Caldrà procedir a una reorganització de les prioritats, de manera que coses que fins fa poques setmanes pensàvem que eren un bé essencial, ara les podrem posposar, i evidentment s’haurà produït un avanç brutal en l’ús de les tecnologies”.

 

La paradoxa

Les audiències i el consum de publicitat en aquests temps també centraren part del debat. La paradoxa és que en temps de gran augment del consum de televisió, la inversió publicitària ha caigut en picat.

Segons Pablo de Porcioles, director adjunt de Godó Strategies, “durant les primeres setmanes les úniques trucades que teníem eren de clients cancel·lant campanyes i passat aquest shock, a poc a poc hi ha hagut empreses que han anat publicitant missatges; primer els institucionals però també després missatges de producte, en ritme creixent”. I en aquest sentit, Àlex Marquina afegí: “S’està evidenciant que les marques que aposten per fer publicitat, obtenen una notorietat molt superior als temps normals”.

Eduard Amiel des del seu punt de vista d’agència de mitjans, apuntà: “el nostre deure com a sector és seguir estant a prop dels nostres anunciants, veure de prop com canvien els hàbits dels consumidors, quins mitjans consumeixen, amb l’objectiu d’ajudar-los a prendre decisions. És primordial centrar-se en l’àmbit estratègic per convèncer les marques que hi ha una oportunitat de comunicar en temps de crisi, fins a retornar a la nova normalitat.”

 

 

debatcat